Help center

Voorkom dat verstuurde e-mails in de spambox komen

Tips om te voorkomen dat e-mails die je verstuurd in de spambox terechtkomen: 

  • Stuur e-mails altijd naar één persoon tegelijk (dus nooit meerdere ontvangers achter elkaar toevoegen!). Het is belangrijk om je hier aan te houden, dit is een van de meest voorkomende oorzaken dat e-mails als spam worden gezien
  • Gebruik niet een tekort maar ook niet een te lang onderwerp
  • Het onderwerp en de mail zelf moeten geen onnodige hoofdletters, spaties of uitroeptekens bevatten 
  • Begin je e-mail met een aanhef 
  • Eindig je e-mail met een groet
  • Schrijf onderaan je e-mail altijd dat als iemand dergelijke mails niet meer wenst te ontvangen deze persoon dit moet aangeven. Voorbeeld: “Geen mail meer ontvangen? Stuur ons een bericht via: [email protected]
  • Laat ontvangen je e-mailadres toevoegen aan hun contacten (en lijst met veilige afzenders)
  • Stuur zo min mogelijk bijlagen mee (afbeeldingen of PDF bestanden zijn geen probleem)
  • Stuur niet te veel e-mails achter elkaar (zowel naar dezelfde als naar verschillende ontvangers)
  • Voeg niet teveel website adressen aan je mail toe. Probeer het aantal adressen te beperken tot één
  • Maak geen spellingsfouten in je e-mails
  • Schrijf alles in dezelfde taal. Verstuur een aparte mail als in een andere taal wilt versturen, maar combineer zeker geen twee talen in één bericht 

Daarnaast moet een e-mailadres een reputatie opbouwen. Val je ontvangers zeker niet lastig. Zodra een ontvang jouw e-mail in de spambox plaatst zal je reputatie direct naar beneden gaan. Dit kan ervoor zorgen dat je toekomstige e-mails ook bij andere ontvangers in de spambox terecht komen. 

Wachtwoord aanvragen
Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met verdere instructies
Vul alle velden in
Wachtwoord vergeten?

Nu een site maken

Site maken
Het siteadres is helaas al bezet
Doorgaan
Het siteadres is helaas al bezet